X
تبلیغات
رایتل

طراحی وب سایت

آموزش طراحی سایت معماری


ی بدشون نالانن.ارس معماری یا شرکتهای معماری، همشون گیج کننده و زشت هستن و کار کردن باهاشون هم دشواره.


برعکس، معمارها خیلی هم به شغلشون افتخار میکنن و دوست دارن سایتشون بتونه طراحیهاشونو به نمایش بذاره، اما گاهی هم این مسئله به عملکرد سایت لطمه میزنه. از طرفی هم طراحی های سنگینی که هیچ اطلاعاتی هم زیرشون نوشته نشده، نمیتونن به مشتری اطلاعات مورد نیازشونو ارائه بدن و فهمیدن نکاتش برای کاربرها میتونه سخت و آزاردهنده باشه. 
با توجه به این مسئله، تو این مقاله سه تا از مشکلات رایج سایتهای معماری رو با هم بررسی میکنیم (همراه با ارائه راه حل هایی برای پیشگیری).

  • نداشتن نوشته و متن

وجود کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو خیلی اهمیت داره. خزنده های موتورهای جستجو برای کشف محتوای سایت نیاز به متن دارن و طبقه بندی سایت از روی عکس تنها براشون سخ بده. باید یه توازنی متن و عکس تو سایت برقرار باشه تا تصویر طراحی های خوب معمار در کنار اطلاعات مورد نیاز کاربر به خوبی نمایش داده بشن.

  • سازگاری با موبایل

معارها عاشق فلش هستن. اما متاسفانه با اینکه ادوب فلش خیلی زیباست تو گوشی های اپل ساپورت نمیشه. بنابراین سایتهایی که با فلش ساخته میشن به طور خودکار برای یه تعدادی از جمعیت قابل نمایش نیستن. البته قطعا این افراد میتونن سایت رو بعدا با کامیپوترشون ببینن اما چون ترافیک قابل توجهی از جستجوهای گوگل از موبایل میان، وقتی مردم نتونن به محتوای سایت دسترسی داشته ب داره. یه سایت HTMLمحور ساده سازگار با موبایل میتونه خدمات مورد نیاز رو به کاربرها ارائه بده.

  • قابلیت اشتراک گذاری

یکی از جنبه های مهم رشد تجارت، سایتهای شبکه های اجتماعیه. یه مشکل رایجی که همه سایتهای فلش یا سایتهایی با محتوای دینامیکی باهاش دست و پنجه نرم میکنن، لینک دادن به یه عکس یا پروژه خاصه. نمایش یه طراحی پرزرق و برق و مد روز روی سایت، وقتی مردم نتونن بهش دسترسی داشته باشن چه اهمیتی داره؟
راهکار: محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعیتونو بروز کنید. بسته به نوع سایت، یه صفحه استاتیک با یه بخش کوچیک "درباره ما" میتونه همین نقش رو براتون بازی کنه. اما برای افزایش مشتری های دائمی، محتوا اهمیت داره. بروزرسانی های پروژه، پست های وبلاگی و اینجور چیزها که میتونن روی نظم خاصی ترافیک رو به سایتتون بکشونن، احتمال اشتراک گذاری محتوارو افزایش میدن. به علاوه الآن دیگه همه کسب و کارها یه اکانت فیسبوک، توئیتر، اینستگرام و پینترست هم دارن. دقت کنید که حتما لوگو و لینکهای سایتتونو هم روی این صفحات قرار بدید.

  • مثال

 در نظر بگیرید. این سایت اولش ظاهرا مشکلی نداشت – طراحی ساده صفحه ورود، محتوای زیاد و اطلاعات موجود در صفحات مختلف و ترکیبی از فلش و HTML. اما مشکل اینجا بود که متن روی صفحه درست فرمت نشده بود. یه چنین چیز ساده ای میتونه یه سایت عالی معماری رو به یه خرابکاری غیرحرفه ای زشت تبدیل کنه. عدم وجود لوگو یا لینک صفحات اجتماعی یعنی اینکه سایت کاربرها رو به لایک یا فالوی صفحاتش تشویق نمی کنه (البته شاید هم اصلا شبکه اجتماعی ندارند که لینک نداند). همین مسئله باعث میشه سایت نتونه کلیک ها رو به مشتری های پروپاقرص تبدیل کنه.
بعد از اصلاح این سایت، بخش نمایش تصاویر با فلش کار میکنه و بقیه سایت با HTML. سایت با یه اسلاید معماریهای زیبایی رو با تصاویر بزرگ نمایش میده. صفحات ستون کناری سایت هدفمند و معنادار جاسازی شدند و لینک به صفحات فیسبوک و توئیتر نشون میده که این شرکت به طور جدی داره سعی میکنه مشتری جذب کنه. لینکهایی که در پایین صفحه به سوابق کاری شرکت داده شده میتونه نظر کاربرها رو جلب کنه و کسایی که دنبال یه شرکت معماری میگردن رو به طور خودکار به سمت خودش میکشه. 
در مجموع، طراحی سایت معماری و طراحی سایت خیلی دوشادوش هم پیش نمیرن. طراحی ساختمون هم همینطوره، برای همچین مقاصدی طراحی سایت باید زیربنای خوبی داشته باشه. یه ساختار منطقی، یه سایت به روز بدون اینکه کارایی سایت فدا بشه. سایتی که زیادی از انیمیشن های چشمگیر استفاده کنه، مانع رشد کسب و کار میشه و نمیتونه مشتری ها رو نگهداره. سایت خوب باید با اطلاعات مفید و طراحیش کاربر رو به سمت اونچه که میخواد هدایت کنه و اطلاعات مورد نیاز کاربر رو بهش ارائه بده.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.