طراحی وب سایت

آموزش طراحی سایت

طراحی وب سایت : سه اشتباه در فروشگاهی

برخی اشتباهات در طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی می تواند فروش را تحت تاثیر قرار دهد و آثار سوئی به همراه داشته باشد.

رعایت دو مورد می تواند به تولید یک وب سایت تجارت الکترونیک محبوب منجر شود:

  •  نگران موارد کم اهمیت نباشید.
  •  درک بالائی از روانشناسی افراد کسب کنید.

چگونه افراد وب سایت شما را مشاهده و جستجو می کنند و آن را مورد استفاده قرارمی دهند؟ شما می توانید با چک کردن وب سایت، راجع به اینکه همه چیز به خوبی در وبسایت شما کار می کند، اظهار نظر کنید. به علاوه، بررسی ها در ارتباط با تبدیل یک بازدید کننده به مشتری، می تواند نقطه شروع خوبی برای طراحی وب سایت شما باشد.

در این مقاله به شرح پنج اشتباه در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت که معمولا در وب سایت های فروشگاهی به چشم می خورند.

اگر وب سایت شما شامل این اشتباهات است، می توانید گزینه های زیر را یادداشت کرده و با پیاده سازی آزمون A/B وب سایت خود را تصحیح و نتیجه را مقایسه کنید. با این روش می توانید تغییر قابل توجهی را در وب سایت خود ببینید.

1. کمبود توضیحات مورد نیاز در ارتباط با خدمات یا کالاها

"Peep Laja" یکی از متخصصین تبدیل بازدید کننده به مشتری در فروشگاه های آنلاین Markitekt، اظهار نظر جالبی در ارتباط با ارائه خصوصیات کالاها به بازدید کنندگان وب سایت دارد:

"بیان واضحی از خصوصیات محصولات، گزینه ای تعیین کننده به شمار می آید که به واسطه آن افراد یا به خواندن ادامه مطلب در ارتباط با محصولات شما می پردازند و یا تمایل دارند با استفاده از دکمه back  به صفحه قبلی مراجعه کنند. اگر بخواهم تنها یک راهکار در ارتباط با تبدیل بازدید کننده به مشتری به شما ارائه کنم، نحوه ارائه محصولات و خدمات در وب سایت  را تست کنید."

بیان واضحی از کارائی کالاها و یا خدمات موجود دروب سایت شما می تواند تا حد زیادی مشتریان را قانع کند که با وجود قیمت های رقابتی، باز هم از شما خرید کنند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در تجارت الکترونیک دارد، چرا که به واسطه یک توضیح کارامد و به جا می توانید بازدید کنندگان وب سایت را مُجاب کنید از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند. آن هم در هنگامی که می توانند از سایت های رقیب ، خریدشان را انجام دهند. متاسفانه، نه تنها وب سایت های تجارت الکترونیک زیادی از بیان واضح خصوصیات و ارزش محصولات برخوردار نیستند، بلکه بسیاری از وب سایت ها در برقراری ارتباط با کاربران نیز دچار مشکل اند و نمی توان به راحتی متوجه شد چه کالائی در وب سایت خود می فروشند.

همانطور که مشاهده می کنید خرید از این وب سایت کمی پیچیده به نظر می رسد و به همین دلیل بازدید کنندگان تمایل بیشتری به ترک این صفحه داشتند. در اصلاحات جدید وب سایت شاهد تغییرات مثبت و اثربخشی هستیم:

هر دو وب سایت برای ارائه محصولات خود، استفاده گسترده ای از تصاویردارند. اگرچه برای هر وب سایت وضوح و اختصار از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که هر تصویر قصه ای در ارتباط با یک محصول در دل خود دارد. مشاور تبلیغاتی مشهور"Claude Hopkins" در این باره می گوید:

" از تصاویر برای جذب افرادی استفاده کنید که می توانند منفعتی برای شما داشته باشند. هنگامی از تصاویر استفاده کنید که ارائه منظور شما در فضای موجود در وب سایت با استفاده از تصاویر، تاثیر بیشتری نسبت به متن داشته باشد. "

موارد اساسی برای ارائه توضیحات راجع به محصولات، گزینه های زیر را در بر می گیرد:

عنوان و زیر عنوان ها (Headlines) : استفاده از زبان ساده و واضح در عنوان ها مشخص می کند که چرا یک کالا ارزش خرید را دارد. این عنوان یک شعار نیست بلکه تعهد کیفیت است. برای مثال در سایت Bidsketch از عبارت " ایجاد طرح های حرفه ای برای مشتریان تنها در چند دقیقه" استفاده شده است.

مجموعه توضیحات در ارتباط با یک محصول (در قالب بنر و ...) دلیل خرید از وب سایت شما را تعیین می کند.همچنین این توضیحات مشخص می کند چرا خرید از شما بهترین انتخاب ممکن است. می توانید دلیل تمایز خدمات و محصولات را بیان کنید و به وضوح شرح دهید چرا کالای شما متفاوت است.

مزایای اضافه و گواهینامه ها ( گزینه هائی مانند حمل و نقل رایگان کالا و گارانتی)

تصاویری که کالا را در هنگام استفاده نمایش می دهند و موجب ایجاد اشتیاق برای خرید می شوند.

هنگامی که افراد متوجه می شوند که در حال خرید چه کالائی هستند و چرا می بایست این کالا را از وب سایت شما تهیه کنند، می توانید مطمئن باشید که با ایجاد اصلاحات در طراحی ، آمار خرید از وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. افراد معمولا نمی دانند که ممکن است به کالاهای شما احتیاج پیدا کنند پس لازم است این موضوع را به آن ها بگوئید. برای مثال: " جدیدترین محصولات ما مورد علاقه شما خواهند بود ، زیرا..."  بنابراین از شفاف سازی و واضح گوئی نهراسید.

2. درج توضیحات گمراه کننده برای محصولات

همه ما میدانیم که توضیحات یک محصول اهمیت زیادی دارد اما گاهی اوقات صاحبان فروشگاه های آنلاین با درج یا حذف غیر حرفه ای این گزینه ، موجب می شوند کاربران وب سایت را ترک کنند.

چنان که مشخص شده است وقتی که شما به فروش کالاهای متفاوتی اقدام می کنید، این توضیحات نیز معانی مختلفی را در بر می گیرند. مطالعات انجام شده توسط گروه "Nielsen"  را می توانید  

نتیجه مطالعات بدین شرح است: تصاویر بند انگشتی یا همان Thumbnail ها ، به تفصیل مورد بررسی قرار گرفتند. تصاویر بند انگشتی از تلویزیون های flat عمدتاً نادیده گرفته می شوند. در حقیقت، در یک صفحه از آمازون تنها 18% از زمان بازدید به مشاهده تصاویر اختصاص داده شده است. درحالیکه 82% زمان به خواندن متن ها سپری شده است.

همانطور که مشاهده می کنید مقایسه بین قفسه های کتاب در وبسایت Pottery Barn    و فهرست تلویزیون ها در Amazon انجام شده است. به وضوح تفاوت های میان قفسه کتاب و دستگاه تلویزیون مشخص است. افراد در هنگام خرید قفسه های کتاب به تناسب قفسه و اتاق خود می اندیشند. همچنین در هنگام خرید تلویزیون نیز به این نکته توجه می کنند که این وسیله در اتاق چگونه به نظر می رسد. اما نکته مهم تر مشخصات و ویژگی های این دستگاه تلویزیون است.( سایز دستگاه، پلاسما یا ال سی دی بودن، اسمارت یا معمولی بودن و ...)

همانطور که گروه "Nielson" اشاره کرده است:

تصاویر تلویزیون ها هیچ کمکی به مشتری برای تصمیم گیری نمی کند. هر تصویری هم که درون این تلویزیون ها نمایش داده شود تفاوتی نخواهد داشت.برای مثال تصاویر قایق رانی و یا تصویر یک فوتبالیست در قاب تلویزیون تغییری در تصمیم شما ایجاد نخواهد کرد.

این موضوع نسبت به قفسه کتاب کاملا متفاوت است. چرا که رنگ آلبالوئی و یا بلوطی برای یک قفسه کتاب اهمیت زیادی دارد و در تصمیم گیری شما نقش خواهد داشت. شما می توانید از این اطلاعات برای مدیریت مشخصات محصولات خود استفاده کنید. لازمه این کار فکر کردن راجع به محصولات و چگونگی خرید مشتریانتان است. آیا آن ها غالبا به ظاهر کالای شما توجه می کنند و یا قابلیت های یک کالا برای آن ها مهم است؟ تصاویر کالاها و توضیحات محصولات را بر این اساس آماده کنید و مطمئن باشید مشتریان آگاه و راضی تری خواهید داشت.

3. عدم وجود تصاویر با کیفیت

اگر قصد فروش محصولاتی دارید که ظاهر آن ها برای مشتری بسیار مهم است ( مانند مثال قفسه های کتاب در بالا) ، در این صورت تصاویر کالاها از اهمیت به سزائی برخوردارند.

در حقیقت، یک بررسی از بهینه سازی تصویری وب سایت (Visual Website Optimizer) مشخص کرد که چگونه افزایش سایز تصاویر می تواند به میزان زیادی به بهبود وب سایت کمک کند و بازدید کنندگان را به مشتریان وب سایت تبدیل کند:

نسخه دوم با تصاویر بزرگ و توضیحات محصول قابل مشاهده (در هنگامی که ماوس بر روی تصاویر برده می شود)، برنده این رقابت به شمار می آید. این گزینه به افزایش فروش 9.46 درصدی منجر شد (  شانس96% درصدی برای مغلوب کردن نسخه اُریجینال)

در تستی دیگر که اولین بار توسط "Peep Laja" عنوان شد، یک فروشگاه آنلاین هنگامی توانست کاربران را به خرید تشویق کند که  در سرچ سایت، تمامی محصولات به همراه یک تصویر قرار گرفته است. 

همچنین مسئله کیفیت تصاویر در اینجا مطرح است. همانطور که در این پژوهش عنوان شده است یکی از بهترین روش هائی که می توان یک کالای فیزیکی را فروخت، نمایش کالا بر روی بدن مشتری است. از آنجائیکه نمی توان این گزینه را به صورت آنلاین نمایش داد بهتر است طوری کالا را نمایش دهید که نمایش کالا در هنگام استفاده ، به خوبی متصور شود.

با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می توان به این مهم دست یافت.

Kith NYC همواره از تصاویر عالی برای محصولات خود استفاده می کند. برای مثال، هنگامی که شما یک جفت نیم بُت مردانه به قیمت 500 دلار را می فروشید، تصاویر می تواند تصوراتی از کالا را برای مشتری تداعی کند

همانطور که قابل تصور است، تصاویر کالاهای مرتبط با مُد و فشن و کالاهائی که به زیبائی مرتبط اند، به عنوان یک نقطه فروش بزرگ عمل می کند.

تاریخ ارسال: دوشنبه 1 شهریور 1395 ساعت 21:41 | نویسنده: Novin | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.